Räckvidd och läsarprofiler

Nå flest med våra kanaler!

Du når flest i vår region med hjälp av våra kanaler. Vårt paket ”Hela Kalmar” omfattar Barometern-OT och Östra Småland/Nyheterna.

Längre ner på sidan visar vi läsarprofil på Barometerns läsare och besökare.

  • Så här stor andel i regionen kan ni nå med Hela Kalmar

    Räckvidd unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

    Källa: Sifo Orvesto 2016. Målgrupp A-region 19 Oskarshamn och 20 Kalmar/Nybro. Daglig räckvidd print och genomsnittlig veckoräckvidd digitalt.

    Så här stor andel når vi i jämförelse med andra medier i regionen

    Print & digitalt Hela Kalmar: Räckvidd unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

    Digitalt Hela Kalmar: Räckvidd unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.

    Print Hela Kalmar: Räckvidd unika personer per dag. Samma person räknas bara en gång.

    Källa: Sifo Orvesto 2016. Målgrupp A-region 19 & 20.

    Så här stor andel i regionen kan ni nå med Barometern-OT

    Räckvidd unika personer som läser Barometern-OT och/eller besöker sajten. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

    Källa: Sifo Orvesto 2016. Målgrupp A-region 19 Oskarshamn och 20 Kalmar/Nybro. Daglig räckvidd print och genomsnittlig veckoräckvidd digitalt.

    Läs mer

    Barometern-OT i jämförelse med andra medier i regionen

    Print & digitalt BA-OT: Räckvidd unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

    Digitalt BA-OT: Räckvidd unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.

    Print BA-OT: Räckvidd unika personer per dag. Samma person räknas bara en gång.

    Källa: Sifo Orvesto 2016. Målgrupp A-region 19 & 20.

    Läs mer

    Hela Kalmars läsare

    Kontakter: Totala summan av läsare av tidningarna och besökare på sajterna oavsett om det är samma personer.
    Personer: Antal unika personer som läser tidningarna och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång.
    Print: Antal unika personer per dag som läser våra tidningar. Samma person räknas bara en gång.
    Digitalt: Antal unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.

    Källa: Sifo Orvesto 2016.

    Nu når vi fler än någonsin

    Sanningen är att vi nu når fler än någonsin. Detta tack vare att vi har flera kanaler men framförallt för att intresset för god lokal journalistik är fortsatt stort.

    Diagrammet visar den totala summan av läsare av tidningen och besökare på sajten oavsett om det är samma personer.

    Källa: Sifo Orvesto 1999 och 2016.

    Vikten av att synas i lokal morgontidning

    Morgontidningen har hög trovärdighet, vilket också omfattar dig som annonsör och dina annonser. Läsarna har en mer positiv inställning till annonser i morgontidningen än i många andra medier.

    Andel ganska eller mycket positiva till reklam i dessa medier

    Källa: Sifo Orvesto 2016.

    Öka din räckvidd – vi hjälper dig

    Repetition och tillskott är dubbel vinst!

    Med flera införanden och marknadsföring i fler kanaler ger din annons eller kampanj ett större intryck hos mottagaren. Dessutom når du nya läsare med fler införanden och tillskott i flera kanaler.

    Exemplet gäller för Barometern-OT.
    Källa: Sifo Orvesto 2016

  • Hur ser våra tidningsläsare ut?

     Ålder
    Boendeform
    Sysselsättning
    Kön
    Hushållsstorlek

    Hur ser våra webbesökare ut?

     Ålder
    Boendeform
    Sysselsättning
    Kön
    Hushållsstorlek

  •  

    Källa: Sifo Orvesto konsument och Orvesto Internet. Helår 2016.