Galleria Boulevard
Galleria Boulevard har varit noga att mäta effekten av annonseringen i alla kanaler
- Print – helsidor och förstasidan
- Display desktop och mobil
- Reklambilaga i Open
- Blädderbar PDF i e-tidningen
-
Uppdraget
Att marknadsföra invigningen av etapp 2 för Galleria Boulevard i Kristianstad med största möjliga upptagningsområde och bredd på målgrupp.
Resultat
Kunden är mycket nöjd med utfallet, man uppmätte 160.000 besökare de fyra invigningsdagarna! RAM-mätningen visar också på väldigt högt observationsvärde i alla kanaler.
4 st Printannonser på första sidan i Kristianstadsbladet
66.000 läsare per dag
4 st helsidor och en 1/4-sida i Kristianstadsbladet
66.000 läsare per dag
Egen bilaga i Kristianstad Open
116.000 hushåll och 256.000 läsare
Desktop
130.000 visningar
Takeover 3,2% CTR
Scrollsäker Outsider 0,3% CTR
Mobil
70.000 visningar. 0,4% CTR
RAM-mätningar
Uppföljningen viktigt för att se om satsningen lyckats och hur vi skulle kunna fortsätta samarbeta. Mätningar gjordes på både printannonser, digitala annonser och på bilagan.