Galleria Boulevard

Galleria Boulevard har varit noga att mäta effekten av annonseringen i alla kanaler

  • Print –  helsidor och förstasidan
  • Display desktop och mobil
  • Reklambilaga i Open
  • Blädderbar PDF i e-tidningen
  • Uppdraget

    Att marknadsföra invigningen av etapp 2 för Galleria Boulevard i Kristianstad med största möjliga upptagningsområde och bredd på målgrupp.

    Resultat

    Kunden är mycket nöjd med utfallet, man uppmätte 160.000 besökare de fyra invigningsdagarna! RAM-mätningen visar också på väldigt högt observationsvärde i alla kanaler.

    4 st Printannonser på första sidan i Kristianstadsbladet

    66.000 läsare per dag

    4 st helsidor och en 1/4-sida i Kristianstadsbladet

    66.000 läsare per dag

    Egen bilaga i Kristianstad Open

    116.000 hushåll och 256.000 läsare

    Desktop

    130.000 visningar

    Takeover 3,2% CTR

    Scrollsäker Outsider 0,3% CTR

    Mobil

    70.000 visningar. 0,4% CTR

    RAM-mätningar

    Uppföljningen viktigt för att se om satsningen lyckats och hur vi skulle kunna fortsätta samarbeta. Mätningar gjordes på både printannonser, digitala annonser och på bilagan.