GBJ Bygg

Framgångsrik kombination av nativeannonsering, displayannonesring och printannonsering.

  • Nativeannonsering
  • Displayannonsering desktop
  • Displayannonsering mobil
  • Printannonsering med flera införanden
  • Mål och syfte: Att på bred front lansera projekt Trummens Strand, 58 exklusiva bostadsrätter intill vattnet, byggda i massivträ.
    På smp.se valdes nativeannonsering, som ger möjlighet att berätta mer ingående om bl.a kvarteret, arkitekturen, lägenheterna och planen för försäljningen.

    Printannonser i Smålandsposten

    Två helsidor och två kvartssidor under fyra införingsdagar
    109.000 unika läsare.

    Printannonser i Magazinet

    Två halvsidor under två införingsdagar
    50.000 unika läsare

    Nativeannonsering på smp.se

    1.282 sidvisningar
    1.128 unika besökare
    1 min 10 sek i snittlästid

    Toppbanner/Panorama 1 på vxonews.se

    12.014 visningar
    97 klick
    0,81% CTR

    Mobilbanner på
    vxonews.se

    108.311 visningar
    429 klick
    0,40% CTR

    För Trummens strands marknadsföring valde ni ju ett upplägg med spridning i flera av våra kanaler, Smålandsposten, Magazinet, smp.se och vxonews.se.

    – Vad är anledningen att ni väljer att nyttja våra marknadsföringskanaler?
    Bra samarbete, upplägg, förslag och återkoppling från er till GBJ. Engagemang från er gällande ett helhetsgrepp av vår marknadsföring för vårt projekt Trummens Strand.

    – Hur upplever ni nativeannonseringen?
    Ett nyhetstänkande och ett annat sätt att fånga potentiella kunders uppmärksamhet.

    – Vad uppskattar ni med detta kombinationsupplägg?
    Bra blandning mellan den digitala annonseringen samt annonser i tryck samt olika tidningar vilket vänder sig till olika målgrupper.

    Catharina Haglund

    GBJ Bygg