Effektmätning – RAM – Kopia

Effektmätning för hur din annons uppfattas
Skräddarsydda frågor om din verksamhet
Underlag för förbättring

Vi kan genom en RAM effektmätning kunna visa dig som annonsör vilken effekt du får av din annonsering. I samma mätning lägger vi även med tre frågor skräddarsydda för just din verksamhet. Du kan helt enkelt passa på att ta reda på hur du uppfattas.

Vi erbjuder möjlighet att ta reda på resultatet av din annons vare sig det gäller en printannons, reklambilaga, digital annonsering eller en kampanj i flera kanaler. Resultatet ska hjälpa dig att förbättra effekten av din annonsering till nästa gång.

Hur många såg din annons och vad tyckte de om den? Var det flest kvinnor eller män och var de yngre eller äldre? Är resultatet bättre eller sämre än andra likvärdiga annonser i din bransch? Med en resultatmätning får du svaren.

Exempelbild på ett resultat av annonsens effekt. Den gula linjen visar medianvärden på liknande annonser.

Läs mer

  • Det här ingår

    Effektmätning av annons:

    • Hur många som såg annonsen/bilagan.
    • Hur noggrant din annons/bilaga lästes.
    • Om de känner till er sedan tidigare.
    • Vad de tyckte och om de agerade på något sätt.
    • Ålders- och könsfördelning.
    • En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori.

    Skräddarsydda frågor:

    • Tre unika frågor skapade till dig. Dessa frågor kan skapas med svarsalternativ och hjälpa till att få reda på mer vad läsarna tycker om er, era produkter och tjänster.
    • Efter upprepade annonser kan resultatet ge svar på trender och förändring över tid.

    I print mäter vi endast kvartssidor och större format.

    Pris för effektmätning inklusive skräddarsydda frågor:

    4.500 kr

    Exempel på RAM effektmätning inklusive tre skräddarsydda frågor:

    Klicka på bilden och bläddra för att se hela exemplet

    Jag är intresserad av RAM effektmätning!

    Metoden vi använder är RAM:s (Research and Analysis of Media) internetbaserade marknadsundersökningsverktyg.