Om Barometern-OT

Låt oss hjälpa er med marknadsföring

Vår ambition som lokalt mediehus är att hjälpa er med marknadsföring – oavsett var ni bäst når er målgrupp. Berätta för oss hur ert behov ser ut så hjälper vi er. Utöver våra egna starka medier erbjuder vi SEO, SEM, sociala medier, formgivning, hemsidor, analys, utbildning och marknadsföringsstrategi.

Vi är måna om att vara en trygg och kompetent partner som gör att ni sparar tid och når ut till er marknad med bra resultat.

  • Mediekanaler och partners

    Marknadsföringsstrategi

    Vi ger er möjlighet att få en bra struktur över er totala marknadsföring.

    Läs om hur vår strategitjänst kan underlätta ert arbete

    Om våra tidningar och nyhetsajter

    I mediehuset Barometerns egna medier ingår Barometern och OskarshamnsTidningen med tillhörande nyhetssajter samt utomhusskärmarna Mediasken. Här följer information om våra läsare.

    Så här stor andel i regionen kan ni nå med Barometern-OT

    Räckvidd unika personer som läser Barometern-OT och/eller besöker sajten. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

    Källa: Sifo Orvesto 2018. Målgrupp A-region 19 Oskarshamn och 20 Kalmar/Nybro. Daglig räckvidd print och genomsnittlig veckoräckvidd digitalt.

    Barometern-OT i jämförelse med andra medier i regionen

    Print & digitalt BA-OT: Räckvidd unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.

    Digitalt BA-OT: Räckvidd unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.

    Print BA-OT: Räckvidd unika personer per dag. Samma person räknas bara en gång.

    Källa: Sifo Orvesto 2018. Målgrupp A-region 19 & 20.

    Barometern-OT:s läsare

    Kontakter: Totala summan av läsare av tidningarna och besökare på sajterna oavsett om det är samma personer.
    Personer: Antal unika personer som läser tidningarna och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång.
    Print: Antal unika personer per dag som läser våra tidningar. Samma person räknas bara en gång.
    Digitalt: Antal unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.

    Källa: Sifo Orvesto Helår 2018.

    Hur ser våra tidningsläsare ut?

     Ålder
    Kön
    Boendeform
    Hushållsstorlek
    Sysselsättning

    Hur ser våra webbesökare ut?

     Ålder
    Kön
    Boendeform
    Hushållsstorlek
    Sysselsättning

    Hemmaplan

    Räckvidd med Barometern-OT per kommun

    Print: Barometern-OT. Unika personer per dag. Samma person räknas bara en gång.
    Print och digitalt: Barometern-OT och barometern.se. Unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.
    * = Få intervjupersoner i kommun för att vara helt statistiskt säkerställt.

    Vi når de unga

    Räckvidd olika medier i åldern 16-29 år i vår region

    Print och digitalt: Barometern-OT och barometern.se. Unika personer som läser våra tidningar och/eller besöker sajterna. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.
    Digitalt: barometern.se. Unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.
    Print: Barometern-OT. Unika personer per dag. Samma person räknas bara en gång.

    Nu når vi fler än någonsin

    Sanningen är att vi nu når fler än någonsin. Detta tack vare att vi har flera kanaler men framförallt för att intresset för god lokal journalistik är fortsatt stort.

    Diagrammet visar den totala summan av läsare av tidningen och besökare på sajten oavsett om det är samma personer.

    Källa: Sifo Orvesto 1999 och 2018.

    Öka din räckvidd – vi hjälper dig

    Repetition och tillskott är dubbel vinst!

    Med flera införanden och marknadsföring i fler kanaler ger din annons eller kampanj ett större intryck hos mottagaren. Dessutom når du nya läsare med fler införanden och tillskott i flera kanaler.

    Källa: Sifo Orvesto 2018

    Våra långsiktiga ägare

    Vi ingår i mediekoncernen Gota Media som arbetar utifrån en publicistisk värdegrund med stark lokal närvaro. Gota Media ägs av två stiftelser som betonar långsiktighet i ägandet och behovet av fria pressröster.

    Gota Media har möjliggjort partnerskap med exempelvis Google, Viva Media och LinkedIn. Det bidrar till att ni kan vara trygga med oss som en seriös och kunnig mediepartner.

    Vill du veta mer om Gota Media och vilka mediehus som ingår i koncernen?

    Läs mer om Gota Media här.